1

Online

Thursday, September 18, 2014

DITENGAH KESULITAN, SELALU ADA SAJA JALAN PENYELESAIAN

DITENGAH KESULITAN, SELALU ADA SAJA JALAN….
Selalu ada saja jalan tambahan rezeki yang membuat seorang manusia yang rajin ibadah. Inilah yang Allah suka, manusia mahu mengasingkan waktunya untuk beribadah kepada-Nya. Inilah juga yang disebut ibadah.
Ibadah yang disebut bekerja dengan Allah dan untuk Allah. Kerana judulnya bekerja dan berusaha untuk Allah, ya ada bayarannya. Siapa yang bayar? Ya, Allah! Dan kerana bayarannya dari Allah, ya besarnya berbeza dengan bayaran hasil keringatnya sendiri. Bergantunglah kepada Allah. Baik sedang keadaan sulit mahupun keadaan lapang. Rezeki-Nya tiada batas untuk orang-orang yang mahu bermohon kepada-Nya.

DOA
Ditengah kesulitan kita, selalu terselip Pertolongan Allah. Di tengah kesulitan kita, selalu terselit Kemurahan Allah. Dan bila kita sepakat, In Shaa Allah bahkan kesulitan itulah anugerah Allah buat kita semua. Perjalanan waktu akan membuktikan itu.
Andai kita lalui semua ragam kesulitan itu bersama Allah. Allah akan memberikan semua apa yang kita kehendaki, asal semua yang kita lakukan adalah untuk Allah, dan hanya untuk Allah. Semoga Allah memberikan kita kemudahan untuk selalu beribadah kepada-Nya. Aamiin…
SUBHANALLAH
"Semoga ALLAH bimbing kita agar senantiasa menjadi hamba-Nya yang tidak meremehkan waktu shalat, dan waktu2 yang sudah ALLAH berikan untuk kita, terhindar dari maksiat dan perzinaan, dekat dengan ibadah kepada ALLAH SWT. aamiin"
Sampaikan dakwah ini kepada sahabat, dan teman-teman facebook anda. Semoga pahala ini terus tersebar hingga membukakan pintu hati setiap orang yang membacanya.. Wallahu a'lam

0 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Server Terbaik

lazada.com.my

Busuk.Org

Popular Posts

lambat pancut, tahan lama & lambat keluar air mani
putihkan gigi, gigi putih & gigi kuning